Menu

Kako bodo spremembe uspele

Tokrat bo šlo!

Home » Življenje » Kako bodo spremembe uspele - 12.2017

Seveda je neprijetno, če pozitivnih namer ne uspemo uresničiti. Vendar pa moramo biti bolj tolerantni do sebe, saj navad ni lahko spremeniti. Vzorci, ki jim že leta sledimo, so zasidrani globoko v nas. Vseeno pa obstaja upanje: z nekaj zvijačami boste letos svoje zaobljube tudi uspešno izpolnili.

Ob vstopu v novo leto vedno znova sprejemate zaobljube, da ne boste več kadili, se boste pogosteje ukvarjali s športom ali zapravljali manj denarja. Šest tednov kasneje pa v opitem stanju kličete svojega bivšega partnerja ali pa tečete le do najbližje trgovine po čips. Ko ste že popolnoma izčrpani in na koncu z živci preprosto obupate ter podležete notranjemu glasu, ki je že prej vedel, da vam podvig ne bo uspel.

Seveda je nadležno, če zaobljub ne uspemo izpolniti, vendar pa morate biti do sebe prizanesljivi. Spremeniti navade ni enostavno. Vzorci, ki jim sledimo že leta, so globoko zasidrani v nas. Vse, kar naredimo, v naših možganih ustvarja povezave med nevroni. Večkrat ko nekaj ponovimo, močnejša bo ta povezava. V glavi se ustvari neke vrste »avtocesta«, kjer avtopilot običajno zavije. Zato v stresnih situacijah vedno posežete po cigareti.

Naš avtopilot ima dobre namere

Ni napaka evolucije, da smo ljudje bitja navad. Rutina nam daje oporo in orientacijo v vsakodnevnem življenju. Vpliva na 30 do 50 odstotkov naših dnevnih opravil. Brez rutine bi bili hitro preobremenjeni: Kako voziti avto? Kje točno je pisarna? Kako se uporablja zobna ščetka?

S pomočjo avtopilota preživimo dan, našim možganom pa pomaga prihraniti energijo. Če z njim ravnamo pametno, nas bo spodbudil, da bomo gojili pozitivne navade.

Koliko časa bo trajalo, da bo iz nevronske pešpoti nastala večpasovna hitra cesta, ni povsem jasno. Nekateri govorijo o 21 dneh, drugi pa o osmih tednih. Študija Univerze v Londonu je pokazala, da v povprečju človek potrebuje 66 dni, da spremeni eno navado. Časovno obdobje pa močno niha glede na to, kako močno so nekateri vzorci »ukoreninjeni«.

Dejstvo je, da če bomo vztrajali, bo postalo lažje. Olajšanje predstavljajo rutine. Če želite redno teči ali meditirati, morate to nekaj časa početi vedno ob isti uri (na primer vsak drugi dan, ko vstanete) ali pa celo uvesti ritual (zvečer postaviti tekaške čevlje k postelji; meditirati vedno na istem mestu, ki je lepo urejeno). Tako bodo te dejavnosti postale samoumevne in prihranili boste ogromno bojev z notranjimi strahovi, zakaj bi bilo veliko bolj primerno, da te stvari prestavite na kasneje/jutri/prihodnje leto.

Zakaj velikokrat vseeno ne uspe? Novoletne zaobljube velikokrat ne predstavljajo naših želja. Pogosto si zadamo cilje, ki jih od nas pričakujejo drugi – na primer prenehati kaditi ali izguba telesne teže. Vendar pa sami nismo zagreti za te zaobljube, zato nam pogosto primanjkuje motivacije.

Brez motivacije ne gre

Če boste ustvarili močno, jasno vizijo, boste našli tudi motivacijo, da jo izpeljete. Priporočljivo je, da se vsak dan za nekaj minut z vsemi čuti osredotočite na vizijo. Kaj ob dosegu cilja vidim, slišim ali čutim? Če z nečim ustvarimo čustveno povezanost, poleg tega da si to želimo z glavo, bo privlačna sila toliko večja. Na koncu se lahko vprašate: Kaj lahko storim danes, da bom bližje želenemu cilju?

To je mimogrede zelo dobra vaja za zjutraj, saj omogoča popolnoma drugačen začetek dneva kot pa pregledovanje elektronske pošte in objav na Facebooku.

Pozitivne stvari so privlačne, negativne pa odbijajoče

Pomembno je, da zaobljubo ali vizijo formulirate pozitivno. Pogosto se namreč ustavimo pri tem, česar več nočemo. Danes tega ne vedo le ljudje, ki se ukvarjajo z jogo – energija vedno sledi pozornosti (»Energy flows where the attention goes«), naši možgani pa imajo težave z zanikanjem.

Če boste ves dan razmišljali o tem, da ne smete jesti piškotov v pisarniški kuhinji, boste z mislimi neprestano tam, na koncu pa se boste z drobtinicami okoli ust odplazili domov. Namesto tega ustvarite pozitivno sliko, kako na primer popoldan jeste sveže sadje. Ta ideja vas bo počasi začela privlačiti.

 Kerstin Wiesauer

»Če pot razdelimo na manjše enote, smo lahko uspešni in se pri tem celo zabavamo.«

Moč majhnih korakov

Za doseganje ciljev je zelo pomembno, da si stvari poenostavite. Zelo si ljudje, ki si postavijo previsoke cilje in jih želijo doseči z velikimi koraki. To je enako kot če bi želeli doseči vrh Mount Everesta. Hitro izgubimo pogum, če gledamo proti vrhu. Če pa pot razdelimo na manjše enote, smo lahko uspešni in se pri tem celo zabavamo.« Manjše spremembe je tudi lažje vključiti v naš vsakdan. Včasih nam lahko le nekaj minut na dan pozitivno spremeni življenje. Tako ne bo potrebno čakati na daljše odmore.

Večina sprememb je neuspešnih, ker prehitro obupamo, ko se na poti do cilja malce zaplete. Kaj storiti, če ste vseeno pokadili cigareto ali pa se niste mogli upreti lepi bluzi? Najpomembnejši nasvet je: ne mečite puške v koruzo. Korak nazaj še ne pomeni, da se morate vrniti na stara pota. Ljudje nismo popolni. Boljše je, da sami sebi odpustimo in vsakič začnemo znova.

Stvar si je najboljše zamisliti vnaprej: Katera situacija je lahko težka in kako se lahko z njo spopadem? Tako boste pripravljeni in imeli boste dobro strategijo. Za vas je najpomembnejše, da ne izgubite nadzora. Včasih se človeku ne ljubi, kaj narediti. V takih primerih svetujem, da si zavedno vzamete nekaj časa zase in cel dan lenarite, da se znebite notranjih strahov. Pomembno je, da se sami zavestno odločite. Tako boste vajeti obdržali v svojih rokah in vas ne bo zavedlo, da bi začeli razmišljati, da ste nemočni ali da vam ni pomoči.

V našem življenju je edina konstanta prav sprememba. Pomembno je le, da se naučite voditi svojo barko. Kdor bo vztrajen, bo gotovo imel tudi veter v jadrih.

Nasveti za spremembe

  1. Preverite, ali želite izpolniti cilj, ki ste si ga zastavili sami, ali pa le želite zadovoljiti pričakovanja drugih.
  2. Ustvarite vizijo, ki vas privlači. Kako se boste počutili, ko boste dosegli svoj cilj? Za motivacijo se vedno znova spomnite tega občutka.
  3. Cilje poskušajte oblikovati pozitivno. Izogibajte se zanikanju.
  4. Poglejte, ali obstajajo stare trditve, ki so vam v napoto (na primer: Nikoli ničesar ne izpeljem, ne bo mi uspelo).
  5. Cilj razdelite na manjše dele, ki jih boste lažje opravili.
  6. Naj vam neuspeh ne vzame poguma. Odpustite si in se borite naprej.
  7. Spremembe so lahko zabavne – ne pa težke in naporne. Poenostavite si stvari.
Gor
OKMehr Information