Menu

Mehko drsenje po snegu

Pomiritev v snežni pokrajini.

Home » Užitek » Mehko drsenje po snegu - 11.2017

Tiho gibanje po zimski pokrajini na ozkih smučeh lahko spominja na meditiranje v snegu. A teka na smučeh se moramo naučiti.

Edino, kar slišite, je lastno dihanje in drsenje smuči po snegu. Sami odločate, ali boste šli hitro ali pa zelo počasi. So dnevi, ko vam sonce prijetno greje obraz in so dnevi, ko se ledeni mraz zareže v vaša lica. Obdani z belo pokrajino se zaveste samega sebe. Šele ko se ustavite, lahko slišite nežne zvoke narave.

Kdor teče na smučeh, ni le v dobri fizični kondiciji, ampak krepi tudi svojega duha. Um bo vesel gibanja, mraza in svežega zraka sredi narave. Tek na smučeh je neke vrste meditacija v snegu. Pomeni, da se omejite na najnujnejše, se osredotočite na dihanje in pozabite na svet okoli sebe.

Trening za mišice

Tek na smučeh je šport, ki krepi celo telo. Aktiviramo veliko več različnih mišičnih skupin kot pri teku. Roke in ramena treniramo s premikanjem palic, noge z drsenjem smuči po snegu, mišice trupa pa z rotacijo. S tem izboljšamo tudi ravnotežje in koordinacijo. Ta kondicijski šport aktivira srce, krvni obtok in pljuča. Spodbudi presnovo, podpira imunski sistem in pospešuje izgorevanje maščob.

Gibanje profesionalnih tekačev na smučeh se zdi lahkotno in tekoče, brez napora. A če ste že kdaj tekli na smučeh, potem veste, kako težko je priti do sape. Vseeno je ta šport primeren za vse starosti. Najprej je priporočljivo obiskati tečaj teka na smučeh, saj se boste tako že od samega začetka naučili pravilne tehnike. V nekaj urah boste dobili občutek za odrivanje, drsenje in ustavljanje ter odkrili različne tehnike.

Začetniki se najbolje počutijo na ravnih tekaških stezah brez strmin, vendar se na tečaju naučite tudi, kako se s tankimi smučmi povzpeti nanje. Če ste še negotovi, lahko vozite plug, tako kot pri smučanju.

Dobro opremljeni

Da boste pri teku na smučeh res uživali, morate najprej poskrbeti za ustrezno opremo. Smuči morate izbrati glede na svojo velikost in težo. Za začetnike so bolj primerne debelejše smuči, saj potrebujete pri tanjših smučeh boljše ravnotežje. Če se šele začenjate učiti, raje izberite narebrene smuči, kot pa smuči za mazanje z oprijemalnimi mažami. Smuči za klasično tehniko so za približno deset centimetrov daljše od smuči za drsno tehniko. Pri drsalni tehniki pa morajo biti palice daljše in morajo segati do brade.

Tudi čevlji so pri obeh tehnikah različni. Čevlji, primerni za klasično tehniko, so običajno nižji, medtem ko morajo pri drsalni tehniki segati čez gleženj. Najboljša so oblačila, ki dihajo in se prilagodijo telesu. Rokavice za tek na smučeh so tanjše in se bolj prilegajo kot pa smučarske rokavice.

Pomembnejša od popolne opreme in obleke pa sta veselje in odločitev, da se sploh lotite te nežne, meditativne oblike gibanja. Ni važno, kako hitri boste. Važno je, da najdete svoj ritem.

Tehnike teka na smučeh

Klasična tehnika:

Pri tej tehniki tekač teče po označeni smučarski tekaški progi, ki ima izdolbljeni dve paralelni sledi ali kanala, ki dajeta oporo. Diagonalna tehnika je podobna hoji s policami, vendar pa je gibanje tekoče. Vmes lahko na ravnih progah ali blagih vzponih preizkusite tudi dvotaktni diagonalni korak: noge imejte skupaj, pokrčite kolena in se odrinite z obema rokama hkrati.

Oprema: Smuči so daljše, palice pa krajše.

 

Drsalna tehnika:

Drsalni korak je bolj zahteven kot dvotaktni diagonalni korak. Potrebujete več moči in ravnotežja, a se premikate hitreje in bolj dinamično. Proga je pri drsalni tehniki široka in utrjena.

Oprema: Smuči so krajše, palice pa daljše.

Pomembno: Na začetku se osredotočite zgolj na eno tehniko. Za začetnike je najbolj primerna klasična tehnika.

Gor
OKMehr Information