Menu

#selflove

Postanite aktivni s pomočjo družbenih medijev.

Home » Užitek » #selflove - 04.2018

O športu se je dalo vedno veliko razglabljati, odkar pa so priljubljena družbena omrežja, kot sta Instagram in Facebook, pa se je možnost za razvoj konfliktov še povečala. Kakšen navdih pa sploh lahko predstavljajo fitnes blogerji z izklesanim telesom?

Že od nekdaj se mnenja ljudi v zvezi s športom razhajajo. Težave se začnejo že pri osnovnih vprašanjih, kot so prava mera, pogostost in intenzivnost ter pravilna prehrana – vsak ima svoje mnenje o tem, kaj je prav.

O športu se je dalo vedno veliko razglabljati, odkar pa so priljubljena družbena omrežja, kot sta Instagram in Facebook, pa se je možnost za razvoj konfliktov še povečala. Ni važno ali gre za razkazovanje mišic pod hashtagom #fitspiration, za opevanje ženske fizične moči pod hashtagom #girlswholift ali bolj ekstremne podvige, kot je hashtag #thinspiration. Z najrazličnejšimi hashtagi se reklamirajo metode motivacije, ki pa bodo tokrat zares delovale.

Kakšen navdih pa sploh lahko predstavljajo fitnes blogerji z izklesanim telesom? Pogosto se namreč gledanje slik na Instagramu ne konča tako, da si obujemo športne čevlje in gremo teč, ampak tako, da žalostno obsedimo na kavču.

Skrivoma se seveda zavedamo, da je večina teh fotografij zrežirana do potankosti in ne odraža realnosti. Vseeno pa te slike zavedno ali nezavedno vplivajo na nas. Veliko ljudi preizkuša en fitnes trend za drugim, namesto da bi poslušali svoje telo.

S športom bi se morali ukvarjati zase in ne za druge. Zveni popolnoma logično in jasno. Vseeno pa je naša prva misel, ko se športno izkažemo, kateri filter na Instagramu bo naš dosežek najbolj poudaril, namesto da bi uživali v zadovoljstvu. Družbena omrežja močno vplivajo na nas, pravi Angie, vendar pa imajo tudi drugi dejavniki v življenju na nas vpliv. To pa ne pomeni, da nas drugi ne smejo navdihovati. V procesu moramo vedno znova preveriti, za koga telovadimo: za naslednjo fotografijo na Instagramu? Ali zase?

Zdravje ima vedno prednost

Vzori in viri navdiha nam pomagajo postavljati cilje in nas na poti do njihove izpolnitve motivirajo. Pomembno pa je, da najdemo pravo razmerje. In še: Nam bodo res pomagali priti do dobre forme ali pa le obljubljajo nemogoče?

Včasih nam osebne izkušnje, ki nas zaznamujejo, pomagajo najti notranji mir in nam pokažejo kaj je v življenju res pomembno. To pa ni popolna postava, število kalorij, ki jih pojemo na dan, ali kolikokrat na teden treniramo. Če postavimo na prvo mesto zdravje, smo na pravi poti. Veliko ljudi se mora ponovno naučiti poslušati svoje telo. Kaj je dobro zanj? Kako ga spraviti v boljšo formo? Kaj storiti, da se bo situacija izboljšala?

Iščete motivacijo? Prijavite se na 13. dm tek za ženske, ki bo potekal v soboto, 26. maja, v parku Tivoli. Udeležite se pripravljalnih treningov in z drugimi ženskami trenirajte za skupni cilj.

Dobro počutje v lastnem telesu

To stališče zagovarja tudi gibanje „Body Positivity“ ali pozitivna samopodoba. Nešteto moških in žensk na družbenih omrežjih objavlja svoje slike brez filtrov – ni važno, če se vidijo maščobni obročki. S tem želijo pokazati, da so zadovoljni s svojim telesom in hvaležni za to, kako jim služi.

Kako pa nam bo uspelo vzpostaviti sproščen odnos do svojega telesa? Vedno pomaga malce egoizma: vzemite si čas zase in poskrbite za svoje telo. Najbolje se boste počutili, ko boste popolnoma sproščeni.

V stanju sproščenosti se postavite pred zrcalo in začnite natančno opazovati svoje telo. Namesto da bi se takoj ustavili na problematičnih delih telesa, se osredotočite na dele, ki so vam še posebej všeč. Nekaterim ljudem pomaga, da te dele na glas naštejejo ali opišejo. Nato se posvetite tistim delom telesa, ki vam niso tako všeč. Namesto da bi se zaradi njih počutili slabo, raje premislite, kako jih boste vzljubili. Skrb za bolj zdravo prehrano in pozitiven odnos do pomanjkljivosti, ki jih pogosto sploh ni, bi morale postati rutina.

Ko se boste zavedali razlike med fiktivnim svetom družbenih omrežij in lastnim telesom, ne bo za nov trend nobene ovire več. Namesto #fitspiration bo sedaj na prvem mestu hashtag #selflove – naučite se ljubiti sami sebe.

Nasveti za boljše počutje

Sprejmite sami sebe.

Delate neskončno trebušnjakov, ker se mišice na trebuhu ne pokažejo? Namesto domnevnih problematičnih delov telesa raje trenirajte dele telesa, ki so vam všeč. Na koncu boste lahko svojo lepo zadnjico občudovali v najljubših kavbojkah.

Naučite se sprejemati komplimente.

Namesto da bi na kompliment odgovorili z »Ja, ampak ne maram svojih stegen,« se preprosto zahvalite, uživajte ter sebi in drugim dajajte komplimente.

Uživajte brez obžalovanja.

Izbijte si z glave, da mora obstajati dan, ko lahko jeste sladkarije ali nezdravo hrano. Če si telo zaželi pice, jo z veseljem in brez slabe vesti pojejte. Naslednji dan pa se telovadbe lotite zaradi želje po njej in ne za to, da bi pokurili kalorije prejšnjega dne.

10 nasvetov za prehranjevanje med športom

Za optimalen rezultat vadbe ni pomembna le pravilna izvedba vaj. S pravilno prehrano boste telesu zagotovili vse hranljive snovi, ki jih potrebuje, in na dolgi rok izboljšali delovanje mišic.

Zadostno pitje tekočine. Pri športu je zelo pomembno, da pijete dovolj tekočine. Če je trening krajši od 60 minut, lahko izgubljeno tekočino nadomestite po treningu. Če je vadba daljša od 60 minut, je priporočljivo spiti nekaj tekočine vsakih 20 minut.

Dodatna energija. Če vadba traja dlje kot 90 minut, morate malo pred začetkom ali med vadbo piti napitke in jesti prigrizke, ki vsebujejo ogljikove hidrate (npr. grozdni sladkor, suho sadje ali banane) – tako boste nadoknadili izgubljeno energijo.

Načrtovanje. Ker nimate časa, pojeste štručko ali čokoladno tablico – če ne načrtujete jedilnika, morate sprejemati nezdrave kompromise. S tedenskim načrtovanjem jedilnika boste poskrbeli za to, da boste vsak dan pojedli nekaj zdravega. Pomembno: ne pozabite načrtovati tudi vmesnih prigrizkov.

Predpriprava. Med športno aktivnostjo in zadnjim večjim obrokom mora miniti 2 do 3 ure – še posebej pri ogljikovih hidratih. Pred začetkom telovadbe se morate izogibati predvsem mastni hrani in hrani, bogati z beljakovinami in prehranskimi vlakninami, saj vas lahko začne zbadati ob straneh pod rebri.

Oreščki. Oreščki vsebujejo zelo veliko rastlinskih beljakovin in enkrat ali večkrat nenasičene maščobne kisline, ki so pomembne pri razgradnji maščob. Po športu vas bodo napolnile z energijo, spodbudile regeneracijo mišic, poleg tega pa delujejo tudi protivnetno.

Raznolika mešanica. Po telovadbi moramo ponovno napolniti glikogenske zaloge – idealen je obrok, ki ga sestavljajo lahko prebavljivi ogljikovi hidrati, nekaj beljakovin in malo maščob.

Precenjevanje porabe energije. Ni važno, kako naporna je določena vadba, poraba kalorij ni pri vseh športnih panogah enaka. Glede na cilj, ki ga želite doseči, morate zato tudi paziti, da ne zaužijete več kalorij, kot jih porabite.

Banane. Banane so idealen obrok po treningu, saj bodo ponovno napolnile z energijo – vsebujejo namreč ogljikove hidrate in mikrohranilo kalij. Ta je še posebej pomemben za ravnovesje elektrolitov v telesu in pripomore k idealnemu krčenju mišic ter zagotavlja energijo.

Pišite dnevnik prehranjevanja. Z vodenjem dnevnika prehranjevanja boste začeli spoznavati svoje prehranjevalne navade. Natančno boste videli, kaj jeste in tako boste lahko prepoznali, katere navade lahko spremenite in katere izboljšate.

Polnozrnate testenine. Za razliko od običajnih testenin so polnozrnate testenine bogate z mineralnimi snovmi in prehranskimi vlakninami. Tako vas ne bodo le napolnile z energijo, ampak vas bodo tudi nasitile.

Gor
OKMehr Information