Menu

Svetovanje: spomladanska utrujenost

Internist - endokrinolog dr. Ante Barbir o spomladanski utrujenosti.

Home » Življenje » Svetovanje: spomladanska utrujenost - 04.2017

Doc. dr. Ante Barbir,  dr. med., specialist internist-endokrinolog iz zdravstvenega centra Aristotel, nam je povedal več o spomladanski utrujenosti in kako jo lahko premagamo.

Kaj je spomladanska utrujenost?

Spomladanska utrujenost se pogosto pojavlja, večinoma pri ljudeh ob prehodu zime v pomlad, lahko pa tudi ob prehodu poletja v jesen. Pri tem imajo najverjetneje velik vpliv temperaturne spremembe, vlažnost zraka, cvetenje rastlin in tako naprej. Večinoma se ljudje počutijo utrujeno,  brez dovolj energije. Utrujenost je najpogostejša zjutraj.

Kaj vpliva na pojav spomladanske utrujenosti?

Vzroki niso natančno dokazani, splošno mnenje pa je, da se ljudje v zimskem času hranijo s “težko” hrano s pomanjkljivo vsebnostjo hranljivih snovi, hkrati pa v tem letnem času ni dovolj sonca. Večinoma so ljudje v zaprtih prostorih in se nezadostno gibljejo. Ob pregledu laboratorijskih izvidov v krvi pogosto opazimo znižane vrednosti vitamina D3, magnezija, pa tudi drugih vitaminov in mineralov. Črevesje je kot imunološko glavni organ navajeno na zimsko prehrano in spomladi se nekako zbudi, posebej zaradi sonca in prehrane. Ljudje,  ki imajo več kilogramov, težje prenašajo spremembo vremena, tudi ženske v menopavzi in moški v andropavzi ter ljudje,  ki so vremensko občutljivi ter kronični bolniki.

Na kaj moramo biti pozorni pri prehrani?

Pri prehrani je priporočljivo, da se zaužijemo hrano večkrat na dan in da ima hrana dovolj mineralov, vitaminov ter železa. Zelo je pomemben vnos vitamina D3. Vsak dan bi bilo dobro jesti sadje in zelenjavo. V času spomladanske utrujenosti ni dobro prekomerno  uživanje ogljikovih hidratov in rafiniranih proizvodov ter maščob, ker so težko prebavljivi in se zmanjša imunološki odgovor organizma, kar privede do zvišane utrujenosti in ateroskleroznih sprememb na krvnih žilah. Občasno se priporočajo tudi probiotiki, ker povečujejo imunološki odgovor-odziv.

Kako lahko premagamo spomladansko utrujenost?

Kot smo že omenili, spomladansko utrujenost zmanjšujemo tako, da uživamo zdravo hrano z več sadja in zelenjave ter obroke, ki vsebujejo manj maščob. Prehrano pa je potrebno kombinirati tudi  s telovadbo ali s sprehajanjem 1/2 ure do 45 min na dan. Dobra telesna kondicija in kontrola vitaminsko mineralnega statusa ter hormona TSH za ščitnico je dobra preventiva za boljšo pripravljenost telesa v času spomladanskih težav in utrujenosti.


Na vprašanja je odgovarjal: 
Doc. dr. Ante Barbir,  dr.med., spec. internist-endokrinolog, sodelavec zdravstvenega centra Aristotel. 

 

 

 

 

Gor
OKMehr Information