Menu

Z zdravo prehrano do sijoče kože!

Živila, ki poskrbijo za zdrav videz naše kože.

Home » Življenje » Z zdravo prehrano do sijoče kože! - 04.2017

Mozolji na čelu? Nekaj je narobe s prebavo. Vroča ušesa? Prevelika doza kofeina. Vse, kar zaužijemo, se pokaže na naši koži, tako pregrehe kot tudi zdrava prehrana.

Krema za zmanjšanje gub. Maska, ki poskrbi za svež ten kože. Podlaga za prekrivanje nečistoč. Puder, ki poudari naše prednosti. Korektor za prekrivanje podočnjakov. Rdečilo za poudarjanje ličnic. Nekaj maskare, malo kajal svinčnika in senčila za veke za močno vpadljive oči. Nato si s svinčnikom dorišemo obrvi in s črtalom poudarimo ustnice. Rezultat: popolni make-up na obrazu.

Kljub temu da make up predstavlja nepogrešljivo iznajdbo, s katero negujemo in olepšujemo našo kožo, je pomembna tudi lepota, ki prihaja iz naše notranjosti, za katero poskrbimo z vnosom hrane. Ta lahko na naši koži pusti tako dobre kot tudi slabe posledice.

Kaj nam koža pove

Koža je neke vrste simultani prevajalec telesa, saj nam sporoča, česa telesu primanjkuje in česa je preveč. Po prepričanju tradicionalne kitajske medicine obstaja povezava med kožo in organi, saj ta odraža notranje stanje v telesu. Največ sprememb lahko razvidimo iz obraza. Kitajska medicina deli obraz na različne cone, na podlagi katerih lahko izvemo, kaj se dogaja v določenih predelih telesa. Tovrstna tehnika je znana pod imenom Face-Mapping.

Nekaj primerov:

  • Področje čela je povezano z mehurjem in sistemom prebave. Če se nam na čelu pojavijo mozolji, to kaže na to, da se ne prehranjujemo zdravo. Izogibajte se pripravljeni in hitri hrani, pijte dovolj vode in nečistoče na koži bodo izginile.
  • T-cona je predel med obrvmi, ki je povezan z jetri. Nečistoče, ki se pojavijo na tem predelu, so povezane z uživanjem alkohola, mastne hrane, nikotina in živil, ki jih naše telo mogoče ne prenaša, kot na primer laktozna intoleranca.
  • Ušesa so pokazatelji dogajanja z našimi ledvicami. Vroča ušesa nam pogosto sporočajo, da spijemo preveč alkohola in kave. Da se nekaj dogaja v naših ledvicah, kaže na to tudi predel okoli oči. Pitje zadostne količine vode bo razbremenilo povečano delovanje naših organov.
  • Veliko svežega zraka poskrbi za lep in zdrav videz lic, ki so povezana s pljuči. Kadilcem in tistim, ki živijo na zelo prometni ulici, se priporoča, da svoj prosti čas preživijo v naravi.
  • Mozolji, ki se pojavijo na predelu okoli ust, so lahko pokazatelji neuravnotežene prehrane. Pogosto pa se pojavijo zaradi hormonskih sprememb in nihanj kot tudi zaradi stresa.
  • Face-Mapping analiza kože ni priznana oblika diagnosticiranja težav  in če znamo razložiti nekaj nastalih mozoljev na obraznem predelu, še nismo postali zdravniki. Za pojav sprememb na koži obstaja veliko različnih vzrokov in upoštevati je treba slednje: vse, kar použijemo, se odraža na koži, in določena živila lahko ugodno vplivajo na našo kožo.

Pravilna prehrana: živila za sijočo in zdravo kožo

Pinjenec, ki ga pridobivajo kot stranski proizvod pri pridelavi masla iz smetane, vsebuje veliko kalcija in vitamina B12, ki zaradi delovanja v notranjosti telesa povzročata pozitivne spremembe tudi na zunanjosti, kar se pozna pri laseh, na koži in nohtih.  Pinjenec vsebuje tudi zelo malo kalorij.

Pomanjkanje vitamina B2 se kaže v razpokanih ustnicah, spremembah na koži in lomljivih nohtih. To lahko preprečimo z uživanjem mlečnih izdelkov, mesa, zelenjave, krompirja in posušenih jurčkov. Pomanjkanje biotina, ki ga najdemo v jajcih, oreških in soji, lahko povzroči luskavo kožo, lomljenje nohtov in razcepljenost las. Pantotenska kislina igra odločilno vlogo pri ohranjanju in obnovi celic, zato moramo živila, v katerih je prisotna kot jajca, mleko, zelenjava in polnozrnati izdelki, redno uživati.

Vitamin A učinkuje neposredno na kožo in jo naredi bolj napeto in jo varuje pred izsušitvijo. Najdemo ga v skuši, lososu, mleku, siru in jetrcih. Zelenjava kot špinača, paradižnik, brokoli, rukola, blitva in korenje vsebuje beta-karoten, ki ga telo počasi pretvori v vitamin A. Vitamin E je prisoten v oreških, polnozrnatih izdelkih in hladno stiskanem olju in krepi vezivna tkiva, ščiti celično membrano, preprečuje škodljivost UV-žarkov ter izgubo vode. Vitamin C je pomemben za tvorjenje kolagena, zmanjšuje gube in skrbi za napetost kože. V velikih količinah je prisoten v kiviju, grenivki, brokoliju, jagodičju in rdeči papriki.

Pomembnost mineralnih snovi

Lomljivi lasje in nohti, izpadanje las, suha in razpokana koža so lahko znaki za pomanjkanje cinka. V majhnih količinah je pomemben pri otrocih in mladostnikih, v nasprotnem primeru lahko privede do motenj v rasti. Ima velik vpliv na celjenje ran, deluje protivnetno – tudi v predelu želodca in črevesja –, blaži kožne bolezni kot akne, luskavico, nevrodermitis ter pozitivno vpliva na obnavljanje kože in rast las. Posebno velik delež cinka najdemo v ostrigah, prisoten pa je tudi v govedini, morskih ribah, jajcih mlečnih in polnozrnatih izdelkih, jetrcih, brazilskih oreščkih, sončničnih semenih in ovsenih kosmičih.

Večjo količino cinka lahko telo pridobi iz živalskih produktov, saj fitična kislina, ki je prisotna v rastlinskih produktih, zmanjšuje absorpcijo cinka v tankem črevesju. Vegetarijanci in vegani morajo biti zato še posebej paziti na vnos cinka. Če sumijo, da jim ga primanjkuje, se morajo o tem posvetovati z zdravnikom. Ta jim lahko pomaga z raznimi preparati. Učinek cinka lahko povečamo z vitaminom C, zato se ta pogosto uporablja v preparatih. Paziti je treba na to, da vnos cinka v telo ne prestopi dovoljene meje.

Vitamin C ravno tako povečuje absorpcijo železa. Pomanjkanje le-tega povzroča podobne simptome kot pri cinku. O razpokanih ustnicah, lomljivih nohtih in laseh se je najbolje posvetovati z zdravnikom, saj prevelik vnos železa ni zdrav. Železo najdemo v govedini, svinjskem mesu, pšeničnih otrobih, bučnih semenih, polnozrnatem kruhu, pistaciji in orehih. Črni čaj, kava, mlečni produkti in produkti iz bele moke pa zmanjšujejo absorpcijo železa.

Kalcij poskrbi za lepe zobe in močne kosti. Najdemo ga v mlečnih izdelkih. Za kožo je še posebej pomembno, da v telo vnesemo zadostno količino vode.

Skrb za pravilen vnos količine vitaminov in mineralov zahteva vsakodnevno posvečanje, vendar ni potrebno, da vedno pazimo, ali smo v telo vnesli dovolj magnezija, železa ali vitamina C. Pomembno je le, da vsak dan zavestno poskrbimo za uravnoteženo in zdravo prehrano in telo bo samo izčrpalo iz hrane toliko snovi, kot jih potrebuje.

Izdelki za zdrav videz kože

Izdelki, ki poskrbijo za zdrav videz kože s pomočjo pomembnih elementov, vitaminov in mineralov.

Pantotenska kislina: ohranjanje in regeneracija celic. dmBio bio polnozrnate testenine Farfalle in dmBio bio polnozrnati basmati riž.
Vitamin E: krepi vezivna tkiva. dmBio bio Superfood tablica s kakavovimi zrnci in arašidi in dmBio bio nerefinirano repično olje.
Cink: deluje protivnetno in lajša bolezni. dmBio bio sušene polovice pekanovih orehov in dmBio bio polnozrnati ovseni kosmiči.
Biotin: za močne nohte in lase. dmBio bio orehova jedrca.

Pregled: Katera območja na obrazu označujejo katere organe?

Gor
OKMehr Information