Menu

Ženski tek

V soboto, 27. maja 2017 bomo tekli na 12. dm teku za ženske. Čas je, da se pripravite!

Home » Užitek » Ženski tek - 05.2017

Do letošnjega 12. dm teka za ženske nas loči manj kot en mesec. Da boste na pet ali desetkilometrski tek karseda dobro pripravljene, smo vam pripravili nekaj koristnih nasvetov in informacij.

Zadnjo soboto v maju, natančneje 27. maja, bo letos potekal že tradicionalni 12. dm tek za ženske. Gre za dan, ko ženske vseh starostnih skupin, tako začetnice kot tudi atletinje, tečejo na 5- ali 10-kilometrski progi. Letos pričakujejo okoli 8.000 tekačic iz celotne Slovenije. Kljub temu da je prireditev v prvi vrsti namenjena ženskam, bodo v celodnevnem programu lahko uživali tudi otroci in partnerji. Ker nas do teka loči le nekaj tednov, smo za vas pripravili koristne nasvete.

Priprava

Zelo pomemben in koristen pred tekom je redni trening. Ta naj poteka približno trikrat na teden, med njimi pa mora biti dovolj dnevov za počitek. Tiste, ki ste se za tek odločile kasneje, s treningi ne pretiravajte, drugače boste preveč obremenile mišice in kite. Odločite se za redne osnovne treninge in se preveč ne naprezajte, da boste v času teka lahko uspešno pritekle na cilj.

Če merite na dober čas ali pa želite povečati svoj tempo, potem je za vas primeren intervalni trening. Tu gre za kratke, intenzivne intervale teka, pri katerem zvišujemo hitrost teka in nato zmanjšujemo do normalne hitrosti. Tovrsten trening, pri katerem eno minuto tečemo s pospešenim tempom in nato približno dve minuti z normalno hitrostjo, priporočamo do en teden pred začetkom teka.

Zadnji teden pred začetnim strelom preživite bolj sproščeno. Dva, tri dni pred tekom opravite še zadnji trening, nato pa pustite telesu, da se odpočije, opomore in nabere dovolj energije za veliki dan. Treningom primerno je treba prilagoditi tudi prehrano. Zadnje dneve pred tekmovanjem si privoščite več ogljikovih hidratov, saj predstavljajo osnovni vir energije.

Nasvet: Za pomoč pri pripravah na tek sledite majskemu dm FIT izzivu.

Tek

Na dan teka pazite na zajtrk. Dve uri pred tekom ne jejte ničesar, kar bi obremenilo vaš želodec. Dobro je, da že prej preverite, kaj vam za zajtrk najbolj ustreza in kaj ne. Neposredno pred tekom vam priporočamo, da pojeste zgolj banano. Pitje zadostne količine vode pa je že tako stalnica, ki jo vedno priporočamo.

Med tekom pazite na normalno in naravno dihanje. Največ moči lahko prihranite tako, da se pri teku z ravno hrbtenico rahlo nagnete naprej, ramena in roke pa so sproščene. Pri stopanju z nogo ne prenašajte teže na peto, ravno tako teže ne prenesite samo na sprednji del stopala. Pri teku je zelo pomembna tudi športna obutev. Ne pozabite, tudi noga potrebuje svoj čas, da se je privadi. Če boste na tek odšli z novimi copati, se lahko zgodi, da ga boste končali z žulji.

Proge

Če se še vedno niste odločili, katero progo boste odtekli, si predstavljajte dan teka in ocenite svoj napredek do takrat. Na tek na 5 ali 10 kilometrov se lahko prijavite v prodajalnah dm po nižji ceni do 20. maja. Kasneje se lahko prijavite samo še na dan pred dogodkom in na dan dogodka na prizorišču v parku Tivoli.

Nasvet: Informacije o 12. dm teku za ženske boste našli na spletni strani www.tekzazenske.si, dm tek za ženske Facebook profilu ali Instagramu.

Organizirani teki po Sloveniji

Teki, na katerih se lahko pripravite na 12. dm tek za ženske, ali pa po njem pridno nadaljujete s tekom.

  1. maj 2017 WINGS FOR LIFE WORLD RUN, Ljubljana
  2. maj 2017 14. MAJSKI TEK, Ajdovščina
  3. maj 2017 HOP NA GRAD, Ljubljana
  4. maj 2017 MARATON TREH SRC, Radenci
  5. junij 2017 1. NOČNI TEK PO SOTOČJU, Medvode
  6. junij 2017 TEK ŠTIRIH MOSTOV, Škofja Loka
  7. junij 2017 KOBARIŠKI TEK, Kobarid
  8. 1. julij 2017 SOČA TRAIL RUN, Tolmin
Tek v preostalih dm državah

 

Bosna

Hrvaška

#zagrebmarathon #halfmarathon #runzagreb #svimsrcem

Ein Beitrag geteilt von Ivana Matić (@anavi221) am

Madžarska

Češka

Romunija

Avstrija

Slovaška

#tvrdak#race#ruzomberok#2015#pripravy

Ein Beitrag geteilt von Tvrdak (@tvrdakrace) am

Srbija

Bolgarija

Makedonija

Gor
OKMehr Information