Active Beauty
5 nasvetov za dvig nivoja serotonina v zimskih mesecih

Za več dobrega razpoloženja!

5 nasvetov za dvig nivoja serotonina v zimskih mesecih

Ko slišimo besedo serotonin, pomislimo na veselje in življenjsko radost. Kar je tudi prav. Ko je namreč raven serotonina nizka, se to kaže na našem počutju. Toda obstajajo načini, s pomočjo katerih se lahko poslovite od slabega razpoloženja v zimskih mesecih. 
Ste nesrečni, brezvoljni in utrujeni? Še posebej v hladnih in temnejših mesecih? Niste edini, saj slabo razpoloženje v zimskih mesecih prizadene veliko ljudi. Najpogostejši vzrok je nizka raven serotonina. Hormoni so pogosto vzrok za nihanje razpoloženja. Vendar pa je tu tudi dobra novica: količino hormona dobrega počutja serotonina lahko z nekaj triki naravno povečate. Pričarajte si občutke sreče in se naučite vzljubiti zimo! 


Kaj je serotonin?

Serotonin je eden najpomembnejših nevrotransmitorjev v človeškem telesu in ima številne naloge. Ta hormon na primer uravnava dnevno-nočni ritem ter telesno temperaturo in spolni nagon. Serotonin je tesno povezan tudi s prebavo, strjevanjem krvi in kostno gostoto. Nenazadnje ima odločilen vpliv tudi na naše duševno zdravje. Ta nevrotransmitor se tvori v možganih in črevesju, za kar potrebuje predvsem aminokislino triptofan. Če je serotonina premalo, pride do neravnovesja. Rezultat so: brezvoljnost, utrujenost in slabo razpoloženje.

Dvig serotonina: 5 nasvetov

Bodite aktivni

Kar dokazujejo številne študije, večina izmed nas tako ali tako že ve: vadba izboljša naše razpoloženje. Pozimi seveda ni tako lahko vstati s kavča. Toda ni nujno, da se odpravite na več kilometrski tek, lahko le plešete po dnevni sobi. Najpomembnejše je, da se dvignete s kavča in se znojite! Za dvig ravni serotonina je najboljša vzdržljivostna vadba, kot so tek, hoja in kolesarjenje, dobro pa se obnesejo tudi vadbe, kot je joga. 


Dobrodejno za črevesje

Občutki sreče nastajajo v kuhinji. Naš prebavni trakt namreč proizvede do 90 odstotkov serotonina v telesu. Svojo črevesno floro, tako imenovani mikrobiom, razvajajte s fermentirano hrano, probiotiki, stročnicami in polnozrnatimi izdelki. Da bi vaše telo proizvajalo dovolj serotonina, mu morate ponuditi dovolj materiala, ki ga potrebuje za njegovo proizvodnjo. Serotonin nastaja iz triptofana, ki ga najdete predvsem v oreščkih, semenih, ribah, jajcih, perutnini, bananah, fižolu in trdem siru. Mimogrede: Čokolada vas dejansko osrečuje, saj je temna čokolada odličen vir triptofana. Toda uživajte jo zmerno!


Sončna svetloba

Pozimi je prijetne sončne žarke težje ujeti, vendar to ni bistvo. Preživljanje časa na prostem, na dnevni svetlobi, povečuje tvorbo serotonina – tudi če je zunaj sivo in mrzlo. Zato pojdite ven! Poskrbite za čim več naravne, svetle dnevne svetlobe. Najbolje je, da se zjutraj in/ali med odmorom za kosilo redno sprehajate okoli bloka. Če podnevi ne morete priti ven, vam lahko pomaga svetilka z dnevno svetlobo. 


Mikrohranila in prehranska dopolnila 

Za nizko raven serotonina je pogosto odgovorno pomanjkanje vitaminov ali mineralov. Vitamin B6 ima vlogo pri pretvorbi triptofana v serotonin. Tudi vitamin B3 in folna kislina podpirata nastajanje serotonina. Pomanjkanje magnezija ima lahko številne posledice, med katerimi sta slaba volja in utrujenost. Cink je prav tako zelo pomemben mineral z antidepresivnimi učinki, vitamin D pa uravnava pretok serotonina. Če niste prepričani glede uživanja prehranskih dopolnilih, se posvetujte s svojim zdravnikom.
 

Lepe misli in hvaležnost 

Možgani imajo težave s prepoznavanjem razlike med resničnim in namišljenim. To pomeni: vaši možgani ne proizvajajo serotonina le, ko doživite nekaj lepega, ampak tudi, ko si nekaj lepega predstavljate. Zato čim pogosteje razmišljajte o lepih situacijah iz preteklosti ali si predstavljajte čudovite trenutke. Del tega je tudi ogled fotografij lepih trenutkov. Hvaležnost prav tako spodbuja tvorbo serotonina. Razmislite, za kaj ste hvaležni – lahko je to dober obrok, prijazno sporočilo ali crkljanje s hišnim ljubljenčkom. Vsak dan je toliko stvari, za katere ste lahko hvaležni. Nekaterim to npr. olajša pisanje dnevnika.