Active Beauty
Poporodna otožnost ali baby blues

Ali so kriva družbena omrežja?

Poporodna otožnost ali baby blues

Pričakovanje je bilo veliko. A nič manjše ni čustveno brezno, v katero pade marsikatera novopečena mamica. Babice pojasnjujejo, v katerih primerih se bo poporodna otožnost končala sama od sebe in kdaj govorimo o poporodni depresiji, ki jo je treba zdraviti.  

Konec je čakanja. Porod je za vami in v naročju imate najlepšega novorojenčka. Vse je popolno. Vendar tako opevanih občutkov sreče ob rojstvu otroka kar ni in ni. Strokovnjaki pravijo, da se s poporodno otožnostjo sooča kar 80 odstotkov žensk.   

Baby blues: Zakaj se pojavi pri tako velikem številu žensk?

Strokovnjaki poporodno otožnost imenujejo tudi poporodna čustvena labilnost. Praviloma nastopi istočasno kot naval mleka, torej tretji oz. četrti dan po porodu. Razlogov, zakaj doleti tako veliko žensk, je več. Zagotovo je, da imajo tako hormonske spremembe kot nove naloge, s katerimi se mora mlada mamica soočiti, velik vpliv na njen pojav. 

Postati mama je nekaj najlepšega. Vendar roko na srce, mlade mamice so v prvih mesecih polno zaposlene in pogosto si ne morejo privoščiti pravega odmora. Izčrpanost, negotovost in strah so čisto običajni odzivi pri tako zahtevnem izzivu.  

Ali so družbena omrežja kriva za napačna pričakovanja? 

Poporodna otožnost je pogosto posledica napačnih pričakovanj. Na podlagi prekrasnih fotografij na različnih družbenih omrežjih si ženske izoblikujejo napačno sliko resničnosti. O izzivih materinstva, o čustvenih in telesnih naporih in o poporodni depresiji pa se ne govori veliko. 

Baby blues: Vse, kar morate vedeti o poporodni otožnosti 

Simptomi, ki jih ima veliko žensk 

Utrujenost, izčrpanost, pomanjkanje energije, nihanje razpoloženja, občutljivost, žalost, strah in razdraženost so prvi znaki poporodne otožnosti. Poporodna otožnost ni nujno tudi poporodna depresija. Pri slednji se zgornjim znakom pridružijo še občutki krivde, praznine, nezainteresiranost za dojenčka in splošna izguba volje. Pojavljata se tudi izguba teka in motnje spanja.

Medtem ko se baby blues oz. poporodna otožnost po nekaj tednih  konča sama od sebe, traja poporodna depresija bistveno dalj časa. Prav tako ni nujno, da se pojavi takoj po porodu. Pogosto nastopi kasneje v prvem letu po porodu.  

Kaj pomaga pri poporodni depresiji?

1. Mir in pomoč babice

Poporodno obdobje traja približno 6 tednov in je namenjeno temu, da se mama in otrok povežeta in navadita na novo življenje. V tem času je prav tako pomembno, da si po napornem porodu, oba povrneta moči.  

Babice v poporodnem obdobju spremljajo in skrbijo za ženske. Izučene so za opazovanje razvoja mame in otroka ter razlikujejo med poporodno otožnostjo in poporodno depresijo. Po potrebi ženske napotijo h ginekologom oz. drugim specialistom.  

2. Jok je zdravilen 

Mlade mamice veliko jokajo. In prav je tako. Solze so zdravilne in lahko odplaknejo vso težo novih izzivov. Nikar se ne sramujte solz. Jokajte in čutile boste čustveno razbremenitev. Soočanje z lastnimi čustvi je pomembno za vzdrževanje tako psihičnega kot fizičnega zdravja.  

3. Pojdite na sprehod

Poporodno obdobje morate izkoristiti za počitek in okrevanje. Kar pa še zdaleč ne pomeni, da se ne smete premikati. Ravno nasprotno, sprehod na svežem zraku vam bo zelo dobro del. Zamenjali boste okolje, spodbudili krvni obtok in takoj se boste počutili bolje.  

4. Spanec

Pomanjkanje spanja povzroča stres. Spanec je za mlade mamice bistvenega pomena. Izkoristite vsako priložnost in se naspite. Vseeno kdaj in kako, le da se umirite in spočijete. V tem času prepustite skrb za dojenčka očku ali stari mami.  

5. Vključite partnerja in družino  

Tudi vaši bližnji so si prve trenutke z dojenčkom najbrž predstavljali drugače. Želijo, da bi se mamica in dojenček počutila dobro in se velikokrat počutijo nemočne. Partner, prijatelji in družina so lahko v veliko pomoč.    

Ne nazadnje je starševstvo timsko delo. Ko je ekipa uigrana, se stvari postavijo na svoje mesto in končno boste lahko uživali ob svojem dojenčku. Zagotovo.