Active Beauty
Je rabarbara zdrava?

Vse o rabarbari

Je rabarbara zdrava?

Pomlad je čas rabarbare. V nadaljevanju si preberite, kaj morate vedeti o njej. /

Rabarbara preprosto sodi k pomladi. Od aprila pa vse do sredine junija nas razvaja s svojim kislo-grenkim okusom. Rabarbara sicer prihaja iz Tibeta in Mongolije, kjer so jo že pred 3000 leti uporabljali kot zdravilno rastlino za čiščenje krvi in razstrupljevanje telesa.

Pri nas poznamo t. i. navadno rabarbaro. Gre sicer za zelenjavo, čeprav jo v Evropi običajno uživamo kot sladico.

Zakaj je rabarbara zdrava?

Citronska in jabolčna kislina ji dasta tipično kiselkast okus in skupaj s prehransko vlaknino pektinom pozitivno vplivata na prebavo. Vsebuje tudi vitamine A, E in B, s katerimi vam pomaga premagati spomladansko utrujenost.

100 gramov rabarbare ima samo 13 kalorij in tako spada med najbolj nizkokalorično zelenjavo, zato je zelo primerna, če želite uživati hrano z malo maščobami.

Na kaj morate paziti pri nakupu

Pri nakupovanju boste opazili, da obstajata dve vrsti rabarbare, in sicer rdeča in zelena. Če ne veste, katero izbrati, vam bo morda v pomoč informacija, da rdečkasta lupina in meso pomenita, da je manj kisla. Sveža ima trdo steblo z nežnim sijajem, konica stebla pa je sočna in ne suha.

Ker jo redko napadejo škodljivci, običajno ni škropljena z zaščitnimi sredstvi, kar je seveda velik plus.

Kako rabarbaro najbolje shraniti?

Rabarbaro podobno kot beluše zavijte v vlažno krpo in jo shranite v hladilnik. Porabite jo najkasneje v enem tednu.

Lahko jo tudi zamrznete, in sicer svežo ali kot kompot. Lahko jo seveda tudi vložite.

Kako jo pripraviti?

Mlado rabarbaro preprosto operite, odstranite liste in odrežite konec stebla. Nato steblo razrežite na približno 1 cm debele kolobarje in jih uporabite. Če je steblo zelo debelo in vlaknasto, lupina vsebuje več oksalne kisline, zato ga olupite.

Najlažje ga boste olupili z nožem. Zarežite pod lupino stebla, tako da bo lupina med rezilom in vašim palcem, potem preprosto potegnite.

DKo je olupljena, jo uporabite po želji, npr. za kompot, marmelado, v pecivu ali za pripravo soka.Ko je olupljena, jo uporabite po želji, npr. za kompot, marmelado, v pecivu ali za pripravo soka.Ko je olupljena, jo uporabite po želji, npr. za kompot, marmelado, v pecivu ali za pripravo soka.

Rabarbara se odlično poda tudi k slanim jedem, npr. v kombinaciji z ingverjem ali cimetom ob mesu, ribah ali perutnini. Uporabite jo lahko tudi za solato.

Pri uživanju rabarbare upoštevajte naslednje:


Ker rabarbara podobno kot rdeča pesa ali špinača vsebuje oksalno kislino, ki je v velikih količinah strupena, je priporočljivo, da jo vedno na hitro podušite ali nekaj minut prekuhavate. Vodo, ki ostane, zlijte stran. Na ta način odstranite del oksalne kisline.

Načeloma sicer tudi surova ni strupena, vsaj steblo ne. To pa ne velja za liste, ki vsebujejo veliko oksalne kisline, zato jih nikar ne uživajte.

Prekuhana stebla rabarbare so v normalnih količinah za zdravega odraslega človeka neškodljiva. Če pa želite biti še bolj prepričani, jo dodajte jedem, ki so bogata s kalcijem (npr. mlečnemu rižu ali skutnemu kolaču), saj bodo te še dodatno omilile njeno kislost. Kalcij namreč veže oksalno kislino, preden jo telo absorbira, tako jo preprosto ponovno izločite. Poleg tega pa je mlečni riž s kompotom rabarbare zelo okusen.

Za koga rabarbara ni primerna

Če imate ledvične kamne, rabarbara žal ni za vas. Iz oksalata, soli oksalne kisline, in kalcija nastajajo ledvični kamni. Tudi vsi, ki imate žolčne kamne, revmatizem ali putiko, je raje ne uživajte.

Vam primanjkuje železa? Potem pazite, da rabarbare ne boste uživali skupaj z živili, ki so bogata z železom, kajti oksalna kislina preprečuje, da bi telo absorbiralo železo.

Tudi dojenčki, starejši od 8 mesecev, in majhni otroci lahko jedo rabarbaro. Izberite rdečo, jo olupite, prekuhajte in ponudite zraven mlečnih izdelkov. Če bi se dojenčku po uživanju rabarbare pojavil plenični izpuščaj, jo vseeno raje umaknite iz njegovega jedilnika.