Active Beauty
Okrepite črevesno floro: 10 prehranskih nasvetov

Naj vaše črevesje ostane zdravo.

Okrepite črevesno floro: 10 prehranskih nasvetov

Zakaj je zdrava črevesna flora tako pomembna in katera prehranska dopolnila lahko pomagajo, da ponovno vzpostavite naravno ravnovesje v črevesju? Predstavljamo vam 10 nasvetov, ki jih lahko vpeljete v svoj vsakdan.
Najpomembnejši dejavnik zdravega črevesja je vsakodnevna prehrana. Predvsem živila, bogata z vlakninami in z malo maščob, kot je na primer zelenjava, pomagajo vzpostaviti ravnovesje črevesne mikrobiote in okrepiti črevesno floro ter s tem imunski sistem. Danes namreč vemo, da funkcija črevesja ni le prebava, temveč skrbi tudi za obrambo organizma pred različnimi boleznimi in vnetnimi procesi ter je jedro močnega imunskega sistema. 

Prvi znaki oslabljene črevesne flore so prebavne motnje, kot je zaprtje, driska in napihnjenost. To lahko med drugim pripelje do stanja, kot je sindrom razdražljivega črevesja. Na srečo pa poznamo načine, da črevesno floro znova okrepimo – predstavljamo vam 10 prehranskih nasvetov, ki vam bodo pri tem v pomoč. 


Okrepite črevesno floro: 10 nasvetov, ki pri tem lahko pomagajo

Ne pozabite na zelenjavo

Osnovo prehrane bi morala predstavljati sezonska živila rastlinskega izvora, po možnosti lokalne pridelave in ekološkega porekla. Predvsem topinambur, vse vrste zelja, gobe, stročnice, maline, kivi ter suho sadje pomagajo krepiti črevesno floro. Pri suhem sadju upoštevajte, da to vsebuje več sladkorja kot sveže sadje, zato ga uživajte v manjših količinah. 


Probiotiki – dobre bakterije 

Probiotiki so koristne bakterije, kot so kvasovke in mlečnokislinske bakterije (laktobacili). Najdemo jih v fermentiranih živilih, kot so jogurti, kisla smetana, kefir, kislo zelje, siri, kruh in kis.


Prebiotiki – vlaknine za črevesje 

Prebiotiki so topne vlaknine, ki jih samih sicer ne moremo prebaviti, a pozitivno vplivajo na razmnoževanje zdravih bakterij v debelem črevesju. Prebiotike vsebujejo cikorija, topinambur, čebula, česen, črni koren, artičoke in banane, najdemo pa jih tudi v polnozrnatih izdelkih. 

Polnozrnata žita za krepitev črevesne flore 

Če želite dobro svojemu črevesju, čim pogosteje uživajte polnozrnate izdelke, kot so polnozrnata moka, polnozrnat kruh, polnozrnate testenine,  polnozrnati kosmiči in otrobi


Zdravo prehranjevanje naj postane navada

Razmislite, katera živila predstavljajo zdravo prehrano. Za orientacijo si lahko pogledate mediteransko prehrano – veliko zelenjave, rib, fermentirani mlečni izdelki in rastlinska olja. Poleg tega ne pozabite, da se prebava začne že v ustih, zato je pomembno, pa tudi sproščujoče, da vsak grižljaj prežvečite do 20-krat. 


Začimbe za zdravo črevesno floro

Janež, kumina in komarček blagodejno vplivajo na ravnovesje v črevesju. Čaj iz teh začimb bo pripomogel k zdravju vašega črevesja in dobremu počutju.  


Privoščite si odmor

Med posameznimi obroki si vzemite vsaj štiri ure premora – takšen intervalni post bo razbremenil telo in hkrati dobro vplival na telesno težo. Črevesje bo imelo tako dovolj časa za regeneracijo. Ne pozabite tudi na gibanje in športne aktivnosti, ki so ključne za zdravje telesa in duha.  


Uživajte zdrave maščobe

Pri izbiri maščob je pomembna njihova kakovost. Prekomerno uživanje mastnih živil močno obremenjuje črevesje. Če boste dnevno zaužili pest oreščkov, boste telesu zagotovili tako zdrave maščobe kot tudi vlaknine.


Pijte veliko tekočine  

Vsi zelo dobro vemo, kako pomembna je voda za ohranjanje zdravja. Dnevno naj bi zaužili najmanj dva litra vode oz. nesladkanega zeliščnega čaja, ki pomaga razbremeniti črevesje. 


Izogibajte se nezdravim razvadam

Nezdrav življenjski slog, stres, alkohol, sladkor, živalske beljakovine in uživanje zdravil, kot so antibiotiki, kortizon, analgetiki ali odvajala, slabo vplivajo na črevesno floro. Manj kot jih boste uživali, bolj boste prispevali k zdravju svojega črevesja. Žal se zdravilom, kot so antibiotiki, ne moremo vedno izogniti, zato je pomembno, da jih uživate le po navodilih svojega zdravnika.