Da, tudi moški bi morali krepiti mišice medeničnega dna. Res pa je, da šibko medenično dno pogosteje prizadene ženske, težave pa so lahko opazne v najrazličnejših vsakdanjih situacijah, kot na primer pri kihanju, kašljanju ali skakanju po trampolinu z otroki - nenadoma vam v hlačke uide par kapljic urina. A ni treba, da trpite. Medenično dno lahko okrepite, še posebej je to priporočljivo po porodu, in s tem izboljšate situacijo. Predstavljamo vam razloge, zakaj je pomembno trenirati mišice medeničnega dna:
 

Zakaj je pri ženskah pomemben trening mišic medeničnega dna?

 

Medenično dno: porod in šport ga lahko oslabit

Tovrstno nekontrolirano uhajanje urina imenujemo tudi stresna inkontinenca, čeprav s stresom pravzaprav nima nobene povezave. Obstaja več dejavnikov, zakaj mišice medeničnega dna oslabijo. Med drugim so za to krivi hormoni, ki v času nosečnosti mehčajo mišična in vezivna tkiva in tako pripravljajo telo na porod. S spremembo statike se spremeni tudi pritisk na medenično dno in obremeni mišice.

Majhni telesni dražljaji, kot so kihanje, kašljanje ali smejanje, so odgovorni za inkontinenco in v kombinaciji z oslabljenimi mišicami medeničnega dna povzročijo uhajanje urina – glede na stopnjo inkontinence je to lahko nekaj kapljic ali pa tudi več.

Tudi zelo aktivne športnice, predvsem ženske, ki tečejo maratone ali trenirajo skok v daljino ali višino, lahko trpijo za stresno inkontinenco.
 

Stresna inkontinenca se včasih pojavi šele po nekaj letih

Stresna inkontinenca ne doleti vseh žensk takoj po porodu. Skupaj s stresom in pomanjkanjem spanja, ki sta pogosta spremljevalca novopečenih mamic, le-te običajno pozabijo na trening mišic medeničnega dna. To lahko pripelje do tega, da se mora ženska z inkontinenco spopasti leta kasneje.

V prvih mesecih po porodu ženske še zavestno pazijo na medenično dno. Ne delajo trebušnjakov, skačejo po trampolinu ali dvigujejo težkih bremen. A ta skrb kmalu izzveni in še prekmalu se vrnejo k dejavnostim, kot so tek, trening itd. Dejstvo je, da s starostjo elastičnost tkiv drastično upada, to pa je tudi eden izmed razlogov, zakaj lahko inkontinenca nastopi šele več let po porodu.
 

Trening mišic medeničnega dna: 5 vaj in nasveto

Kako lahko pozitivno vplivate na medenično dno in kako mu nehote škodujete? Svetujemo vam, kako lahko bolje spoznate svoje medenično dno, ga okrepite ter katerim dejavnostim bi se morali izogibati, če imate šibko medenično dno?