Active Beauty
Kako ublažiti simptome PMS?

Predmenstrualni sindrom

Kako ublažiti simptome PMS?

S predmenstrualnim sindromom se sooča veliko žensk, vsaka pa doživlja simptome drugače. Nihanje razpoloženja, vrtiljak čustev ali neznosne bolečine v spodnjem delu trebuha – preberite, kateri simptomi so značilni za PMS in kako jih lahko omilite.
Napadi lakote, utrujenost, napihnjenost, glavoboli. Veliko žensk se vsak mesec znova bori s težavami, povezanimi z menstruacijo. Pri nekaterih se simptomi vključno z nihanjem razpoloženja pojavijo že nekaj dni pred nastopom menstruacije. Takrat govorimo o PMS oz. predmenstrualnem sindromu.

Vse, kar morate vedeti o PMS

Definicija predmenstrualnega sindroma (PMS)

Pojem predmenstrualni sindrom označuje skupek težav, povezanih z menstrualnim ciklusom. PMS se lahko pojavi kadar koli v reproduktivnem obdobju in se izraža na različne načine

Nekatere ženske se že v puberteti soočijo s simptomi PMS, ki lahko vztrajajo vse do menopavze. Pri drugih se simptomi pojavljajo le nekaj mesecev ali let, nato pa popolnoma izginejo.

Kako prepoznati simptome PMS?

Še nekaj trenutkov nazaj ste bili presrečni, zdaj pa bi se najraje skrili pod odejo. Hitra sprememba razpoloženja je le eden izmed številnih simptomov PMS. Ti so lahko telesne ali psihološke narave in so najbolj izraziti v lutealni fazi menstrualnega cikla. Lutealna faza je druga faza menstrualnega ciklusa, ki se začne tik po ovulaciji in traja do začetka naslednje menstruacije. 

Simptomi, značilni za PMS


Telesni (fizični) simptomi:

• Občutljive oz. boleče dojke

• Prebavne težave

• Vrtoglavica (predvsem pri mlajših ženskah)

• Glavoboli in migrene pred začetkom menstruacije
 

Psihološki (psihični) simptomi:

• Razdražljivost

• Depresivnost

• Tesnoba

• Spremembe pri načinu prehranjevanja


• Motnje spanja


Ker je pojav simptomov PMS odvisen tudi od zunanjih dejavnikov, se ženske v času PMS lahko soočajo samo z eno ali več težavami naenkrat.  

Kako se soočiti s težavami, ki nastopijo pri PMS? 

Predvsem psihične tegobe, ki pestijo ženske v predmenstrualnem obdobju, močno ovirajo normalno delovanje in tudi medosebne odnose. Pri endometriozi se težave PMS lahko še poslabšajo.  

Pozor: pri hudih bolečinah v spodnjem delu trebuha vsekakor obiščite svojega ginekologa. 

Kako si lahko pomagate pri simptomih PMS?

 

Hormonsko zdravljenje

Obravnava tegob PMS je odvisna predvsem od tega, s kako težkimi simptomi se ženska sooča in kako močno trpi zaradi tega. Pomembno je tudi to, ali ženska želi hormonsko kontracepcijo, saj kontracepcijske tablete v veliki meri preprečujejo pojav predmenstrualnih težav.

Ukrotite simptome PMS z naravnimi metodami

Če ne želite hormonske kontracepcije in bi želeli simptome PMS omiliti na naraven način, si lahko pomagate s fitohormoni oz. rastlinskimi hormoni, kot sta npr. navadna konopljika ali divji jam. Poleg fitohormonov, ki jih v lekarni lahko dobite tudi brez recepta, se priporoča še dodaten vnos kalcija in omega-3-maščobnih kislin. 

Nekatere ženske prisegajo na CBD (kanabidiol). Gre za snov, ki se pridobiva iz konoplje in umirja krče, lajša bolečine ter deluje protivnetno. Velja za naravno protibolečinsko sredstvo, ki pomaga omiliti krče pred in med menstruacijo.

Ali način življenja vpliva na pojav težav PMS?

Simptome PMS lahko enostavno odpravite tudi, če se boste izogibali alkoholu in kajenju, si boste privoščili dovolj spanja ter imeli redne obroke.  

4 nasveti, ki vam bodo pomagali ukrotiti predmenstrualne težave

 

1. Uravnotežena prehrana

Napadi lakote pred menstruacijo niso nič nenavadnega. Vendar pa med PMS raje posezite po sadju in zelenjavi. Mišičje maternice, ki se med menstrualnimi bolečinami zakrči, namreč potrebuje zadostno količino hranljivih snovi. Bolečine lahko poslabša tudi uživanje alkohola, saj ta poveča potrebo po magneziju.

2. Redno gibanje

Z rednim gibanjem ne boste naredili usluge le svojemu telesu, temveč tudi psihičnemu počutju. Pri športni vadbi se namreč sprošča hormon sreče, ki vam bo pomagal krotiti nihanja razpoloženja

3. Dovolj spanja

Človek potrebuje osem do devet ur spanja. Med spanjem se celice telesa obnavljajo in se polnijo z energijo za naslednji dan. Kakovost spanca se odraža na splošnem počutju in lahko ugodno vpliva tudi na simptome PMS. V obdobju pred tistimi dnevi v mesecu si torej privoščite več spanja in videli boste, da se izplača. 

4. Toplota proti krčem 

Pri menstrualnih bolečinah si lahko pomagate tudi s termoforji, obliži s toplotnim učinkom ali grelnimi blazinami s semeni. Simptome lajša tudi topla kopel, saj toplota sprošča in umirja krče.