Active Beauty
Zamrznjeno, suho ali sveže: jagodičevje je zdravo v vseh oblikah

Domače superživilo

Zamrznjeno, suho ali sveže: jagodičevje je zdravo v vseh oblikah

Dodatek kašam in kosmičem ali osvežilna malica – jagodičevje je skorajda sinonim za poletje, povrhu vsega pa je še zelo zdravo. Predstavljamo vam nekaj dejstev o vsestranskem jagodičevju. 

Superživila ne prihajajo le z drugega konca sveta, ampak jih najdemo tudi doma. Jagodičevje se z lahkoto postavi ob bok popularnim semenom chia, jagodam acai in goji in ostali popularni superhrani. Kakšna je razlika med suhim, zamrznjenim in svežim jagodičevjem? Zakaj maline tako hitro splesnijo? So jagode iz lokalnega okolja bolj zdrave od tistih iz Španije? Kakšen učinek ima pravzaprav jagodičevje na naše telo? Jagodičevje smo vzeli pod drobnogled, zato si v nadaljevanju preberite nekaj zanimivosti. 

Zato je jagodičevje tako zdravo

Jagodičevje vsebuje veliko antioksidantov, ki nevtralizirajo proste radikale, ki poškodujejo naše celice. Na ta način upočasnjujejo staranje kože ter pomagajo zmanjšati tveganje za nastanek raka in številnih drugih bolezni. K antioksidantom spadajo tudi vitamini, minerali in sekundarne rastlinske snovi. 

Sekundarne rastlinske snovi prav tako zmanjšajo tveganje za nastanek bolezni srca in ožilja, saj pozitivno vplivajo na vrednost maščob v krvi. 
 

Glede na vrsto vsebuje jagodičevje različne količine vitaminov A, C in E, kalija, kalcija, fosforja, karotina, folne kisline, pektina, silicija, antociana, železa, magnezija in cinka. Vsebnost vitamina C je celo višja kot v limonah, zato jagodičevje velja tudi kot živilo za krepitev imunskega sistema

Nekatere snovi, ki jih vsebuje jagodičevje, pozitivno vplivajo na spomin, pljuča in ožilje, poleg tega krepijo ledvice in sodelujejo v boju proti revmi, putiki in sladkorni bolezni.

Vlaknine, vitamin C in mangan v jagodičevju spodbujajo presnovo, vlaknine pa dodatno posrbijo za daljši občutek sitosti.

5 dejstev o jagodičevju 

1. Katera vrsta jagodičevja je najbolj zdrava?

Vse vrste jagodičevja so zdrave, po hranilni vrednosti se med seboj minimalno razlikujejo. Predstavljamo vam naš izbor najboljšega jagodičevja: 

Borovnice: Majhni modri sadeži so polni sekundarnih rastlinskih snovi ter vitaminov C in E, zato veljajo za prave bombice zdravja, cenjene pa so tudi na področju lepote.  
Maline: Vsebujejo več železa kot rdeča pesa, preprečujejo vnetja, s svojo visoko vsebnostjo vlaknin pa spodbujajo presnovo.  
Črni ribez: Vsebuje trikrat več vitamina C kot limone, zato krepijo imunski sistem in spodbujajo rast kosti.  

2. Kako pravilno shranjujemo jagodičevje?

Ste ravnokar kupili maline, a se je ne nekaterih že pojavila plesen? Jagodičevje bo zdržalo dlje, če ga boste oprali v vodi ter odcedili na papirnati brisački. S suho brisačko nato obložite skledo ter sadje shranite v hladilniku. Ko papir postane vlažen, ga zamenjajte. Če jagodičevje shranite mokro, se napije vode in kmalu postane kašasto.  

Nasvet: Če boste sveže jagodičevje dali v skledo skupaj z merico kisa in trikratno količino mlačne vode, boste odstranili spore plesni, ki napadejo sadeže že pred obiranjem. Nato sadje večkrat splaknite, da odstranite kis in shranite na enak način, kot je že opisano.

3. Je zamrznjeno in suho jagodičevje ravno tako zdravo kot sveže? 

Manj časa, kot je shranjeno jagodičevje, več vitaminov in ostalih hranil vsebuje. Če je jagodičevje zamrznjeno takoj po obiranju, se večina hranilnih snovi ohrani, zmanjša se le vsebnost vitamina C. Razlike v vsebnosti hranilnih snovi so minimalne in za zdravje pravzaprav ni razlike. Vseeno pa bodite pri nakupu zamrznjenega jagodičevja pozorni na deklaracijo, saj takšni izdelki velikokrat vsebujejo dodan sladkor. 

Suho sadje vsebuje hranilne snovi v koncentrirani obliki, saj mu je bil odvzet večinski delež vode. Zato vsebuje tudi več fruktoze kot sveže jagodičevje. V primerjavi s predelanim sladkorjem ta ne povzroča hitrih dvigov sladkorja v krvi in s tem napadov volčje lakote. Poleg tega je suho jagodičevje priporočljivo za prebavo, odlično pa se prileže tudi kot vmesni prigrizek, a v zmernih količinah.  

4.  Je lokalno pridelano jagodičevje bolj zdravo od uvoženega?

Pri nas se sezona jagodičevja začne maja ali junija, v trgovinah pa je tovrstno sadje na voljo že od januarja, in sicer večinoma iz Španije, Peruja ali Maroka. Običajno je pridelano v ekstremno sušnih regijah, kjer so vodni viri že tako precej omejeni. Poleg tega se pri pridelavi pogosto uporablja nevarne pesticide, zato je nakup pametno postaviti pod vprašaj. Tudi vsebnost vitaminov v takšnem jagodičevju je zaradi dolgih transportnih poti znatno nižja. 

5. Jagode goji, acai in druge: zares potrebujemo eksotična superživila?

Jagode acai iz Brazilije in goji s Kitajske – skoraj božansko cenjena superživila imajo za seboj pogosto dolgo pot čez pol sveta, so industrijsko obdelana in imajo povrh vsega še zasoljeno ceno. Na srečo imamo dovolj domačih alternativ, le nekoliko slabše smo poučeni, da “superjagode” rastejo tako rekoč pred našimi vrati. Domače jagodičevje je po sestavi pravzaprav zelo podobno tako opevanim jagodam acai (vsebujejo celo manj kalorij), črni ribez pa po vsebnosti vitamina C prav nič ne zaostaja za jagodami goji.