Active Beauty
Joga za začetnike: 3 preproste vaje za sproščen začetek novega leta
Besedilo:

Kar na stol!

Joga za začetnike: 3 preproste vaje za sproščen začetek novega leta

Zaobljube ob novem letu niso nič novega. A zakaj pogosto niso uspešne? Ker si preprosto naložimo preveč. In včasih se odločimo za kakšen nov šport, ki pa je za nas prenaporen. Naj bo letos drugače! Z jogo za začetnike namreč v novo leto vstopamo počasi, a kljub temu v športnem duhu. Na stolu. Pa začnimo!

Joga na stolu: zakaj je zdaj pravi čas, da začnemo

Novo leto lahko seveda začnete tudi s polno paro – na primer s HIIT vadbo ali treningom boksa, da se popolnoma preznojite. Če pa bi vseeno z vadbo raje začeli bolj umirjeno in počasi, a vztrajno povečevali intenzivnost ali pa se morda do sedaj še niste ukvarjali z nobenim športom oz. preprosto želite poskusiti nekaj novega, je joga na stolu odlična izbira. Za vas smo na enem mestu zbrali vse prednosti te vadbe:

  • Vaje lahko izvajate kjerkoli in kadarkoli (če imate stol v bližini) – tudi v pisarni.
  • Ta vrsta vadbe je primerna tudi za gibalno ovirane osebe, začetnike v športnih dejavnostih ter za starejše.
  • Joga na stolu krepi fizične in psihične povezave, poleg tega pa je prijazna do sklepov in prinaša duševno sprostitev.
  • Pozitivno vpliva na gibljivost, prekrvavitev in splošno telesno držo ter zavedanje samega sebe.

Tri vaje za celo telo

Pomembno: Za izvajanje vaj potrebujete stol običajne višine (ca. 45 cm visok sedež), udobna oblačila, nogavice (brez čevljev) in pijačo (z elektroliti) na dosegu roke. Če želite, si zraven zavrtite še najljubšo glasbo ali kaj sproščujočega – to bo povečalo vašo motivacijo.

Preden pričnete z jogo, se najprej dobro ogrejte: sedite na primeren stol, hrbet naj bo zravnan, kolena pa v pravem kotu. Globoko vdihnite in pri tem desno roko iztegnite proti stropu. Ramena naj bodo vzravnana, mišice na zatilju pa sproščene. Ob izdihu zgornji del telesa nagnite v levo in ta položaj zadržite za nekaj vdihov. Nato se vrnite v začetni položaj in vajo ponovite z levo roko. Na vsako stran naredite 3–4 ponovitve.

Nato pričnite z vadbo:

1.Pozdrav soncu

Sedite vzravnano, kolena v pravem kotu, stopala naj bodo na tleh v širini bokov. Vdihnite in iztegnite roke proti stropu – pri tem naj bodo dlani obrnjene navznoter. Izdihnite in se z rokami počasi spustite naprej, dokler se ne dotaknete stopal. Položaj zadržite za nekaj sekund. Ponovno vdihnite in pri tem zgornji del telesa pomaknite navzgor do kota 45 ° – roke pri tem ostanejo iztegnjene, ramena potisnite navzdol. Zadržite ta položaj za približno trideset sekund. Nato zgornji del telesa znova spustite in se dotaknite stopal. Naredite 5–10 ponovitev.

2.Navzdol obrnjen pes

Začnite v enakem položaju kot pri pozdravu soncu – s to razliko, da noge stisnete skupaj in iztegnete pred seboj tako, da se samo s petami dotikate tal. Roke iztegnite proti stropu, dlani obrnite navzven in s hrbtom in glavo naredite ravno linijo, pri čemer ramen ne potegnete navzgor. Vdihnite in se z zgornjim delom telesa nagnite naprej do kota 45 °. Položaj zadržite in petkrat globoko vdihnite, nato pa se vrnite v začetni položaj. Tudi pri tej vaji naredite 5–10 ponovitev.

3.Obrnjen polmesec

Sedite vzravnano, stopala naj bodo na tleh v širini bokov. Globoko vdihnite, ob izdihu pa zgornji del telesa nežno in čisto počasi zasukajte na desno. Desno roko pri tem položite na naslonjalo stola, z levo roko pa se oprite na zunanjo stran desnega kolena. Položaj zadržite za približno 15 sekund, nato zamenjajte stran – naredite 5–10 ponovitev na vsako stran. Ves čas pazite na to, da so stopala trdno na tleh in da boki ostanejo pod pravim kotom. Zasukajte se za toliko, kolikor vam je še udobno in izvedljivo.

Po vadbi veliko pijte, da bo vaše telo hidrirano. Kako pogosto na teden naj bi vadili? Načeloma lahko jogo na stolu izvajate vsak dan. A tako kot pri vseh drugih stvareh tudi tukaj velja, da upoštevate svoje telo in ga ne obremenjujete preveč. Le na ta način lahko iz začetnega testnega obdobja razvijete dolgotrajno vadbeno rutino.